Blogg

keps – brixton | hoodie – adidas | shorts – cheap monday | sneakers – nike

• Island del 2

By in Fotografi on

Här kommer bilder från olika delar nära sjön Mývatn, där man man hittar allt från lavafält till geotermiska områden.

Vi klättrade även upp för ett litet berg, vilket såklart var mycket högre än vad vi trodde! Efter detta tältade vi vid en fin liten fors med tillhörande vattenfall!

Vi hann även med att se en häftig klippa med stora stenar av basalt innan vid begav oss tillbaka till Reykjavik.

• Island del 1

By in Fotografi on

Här kommer ett litet urval av bilder från de första dagarna av min resa till Island. Jag hälsande på min kompis Malin som studerar i Reykjavik och tillsammans med två andra åkte vi runt på ön och såg massor med vackra platser. Mer bilder kommer senare!

Andra dagen var jag och Malin på en liten hike till vattenfallet Glymur som ligger inne i en djup ravin. Vi vandrade till toppen på berget och fick se vattenfallet ovanifrån!

Vi åkte sedan vidare till en strand med vulkansik sand och en magisk utsikt. Där fanns även den häftiga Hvitserkur som är en hög formation i basalt!

Vi stannade även upp vid längs en bergsida där man fick en översikt över en flod som rann genom en ravin. Helt klart en mäktig upplevelse.

Fortsättning följer…

• Metallic

By in Mode on

sneakers – nike ⎪ chinos & hat – samsøe samsøe ⎪ track top – carhartt ⎪ jacket – weekday